دنیای خاکستری

!خاکستری که آرزوی میل کردن به سمت سفیدی دارد

دنیای خاکستری

!خاکستری که آرزوی میل کردن به سمت سفیدی دارد

what's your idea

جمعه, ۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷ ق.ظ

همه ما میدونیم چه کارهایی باعث پیشرفت میشه و کیفیت زندگیمون رو بالا میبره.

همه ما میدونیم چه کارهایی به ضررمون هست و ممکنه بارها برنامه ریخته باشیم که صبح زود بیدار بشیم،تغذیه بهتر داشته باشیم،ورزش کنیم،کتاب بخونیم،درس بخونیم،سیگار نکشیم،کمتر توی دنیای مجازی وقت سوزی کنیم و....

نکته اصلی اینجاست که خیلی از ماها به این تغییر پایبند نیستیم،متاسفانه گاهی در حد همون برنامه ریزی کاغذی باقی میمونه حتی.

باوجوی که میدونیم این تغییر نکردن و ادامه روند حاضر باعث شکست و نابودیمون میشه اما مصرانه همین رویه رو انجام میدیم؟

چه فاکتورهایی لازمه برای تغییر کردن؟

چرا عمل نمیکنیم به برنامه ریزی؟


+نظراتتون مطمئنا خیلی باارزش و راهگشا خواهد بود.....


۹۷/۰۸/۱۸
^_^ khakestari

نظرات (۲۹)

یادمون می ره. یا می‌ترسیم.
پاسخ:
بعید میدونم یادمون بره.

از چی میترسیم؟
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۵ اینتِرنال‌ْ آدِر
برنامه ریزی ایده آل و آرمانی این شکلی میشه. چیزای کلی رو میشه رو کاغذ آورد اما حقیقت اینه که برنامه ریزی باید ذهنی باشه. باید ذهن برنامه ریزی بشه نه زندگی، چون زندگی تحت کنترل ما نیست ولی ذهن هست.
پاسخ:
خب ذهن رو چطور میشه برنامه ریزی کرد؟
شاید نسخه یکسانی وجود نداشته باشه اما باید یکسری مراحل مشخص داشته باشه هوم؟
باید چیکار کرد؟
می‌ره. بعضیا بهش می‌گن غفلت و این قضایا. 
از چیزای ترسناکِ موجود یا ناموجود.
سلام.
پاسخ:
سلام بر شما

پس شما فکر میکنید تغییر ممکنه ترسناک باشه؟!
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۶ بابای نرگس
انگیزه خیلی مهمه و سن، جوانتر که بودیم اراده بیشتری داشتیم...
پاسخ:
با نهایت احترام اما بنظرم این یک بهانه بیش نیست.
اراده اصلا ربطی به سن نداره
قبلا جایی خوندم که میگفت همه اراده دارند.اراده مثل یک ماهیچه هست که اگه استفاده نشه تحلیل میره. وقتی استفاده بشه قوی و قوی تر میشه.
پس بنظرم اصلا ربطی به سن نداره
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۱۳ بابای نرگس
انگیزه هم بهانه ست؟
پاسخ:
انگیزه بهانه نیست اما کیه که دلش نخواد ادم بهتر بشه؟بهترین ورژن خودش نشه؟
ادمی بهتر شدن رو دوست داره......در درون همه انگیزه وجود داره اما این برخوردها و تفکرات باعث میشه یا مثل شعله زیر خاکستر مدفون بشه یا بهش جون داد و شعله ور بشه
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۱۵ اینتِرنال‌ْ آدِر
همین که بابای نرگس گفت. انگیزه، خودش ذهن رو برنامه ریزی میکنه. ذهن کتابش رو پیدا میکنه، آدمای مناسبش رو پیدا میکنه، همه چیز رو ردیف میکنه.
پاسخ:
خب انگیزه وجود داره اما خروجی چشمگیری عایدمون نمیشه.
میخوایم بهتر باشیم....انگیزه داریم اما عمل نمیکنیم.


۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۲۳ اینتِرنال‌ْ آدِر
شاید انتظار واهی باشه خب. اون اسمش نمیشه برنامه ریزی، میشه ایده آلی که شاید قراره مرحله های بعدتر باشه و الان امکانش نیست. شرایط جور نیست یا آمادگیش وجود نداره. انسان ماشین که نیست یهو راه بیفته، قدم قدمه همه ش.
پاسخ:
پس باید واقعبینانه به شرایط نگاه کرد و قدم قدم انتظار بهبود داشت.
خب نکته ای که توی این مسئله وجود داره ناامید نشدن هست :| چون گاهی ادم بعد از مدتی میبینه پیشرفت چشم گیری نداشته و رها میکنه
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۴۰ اینتِرنال‌ْ آدِر
خب انگیزه موتوریه که اینجا به درد میخوره. میتونه هم مدتی رها کنه و دوباره برگرده.
پاسخ:
خب این رها کردن یجورایی حس منفی و بد القا میکنه....حس نداشتن پشتکار و به دنبالش سرزنش درونی میاد.

۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۴۵ ستوده‌ی خشنود
رو هدفمون اراده و ایمان و غیرت کافی نداریم...
پاسخ:
خب این اراده و ایمان و غیرت چجوری بوجود بیاریم؟
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۴۵ اینتِرنال‌ْ آدِر
متوجهم. نیاز به تجربه بیشتر داره و شناخت خود. باید باور داشت و پذیرفت که درون انسان بسیار پیچیده تر از دنیای خارجشه و نمیشه به این راحتی ها این پیچیدگی رو قضاوت کرد. 
تسلط به افکار راهکارشه.
پاسخ:
درسته......

ممنون بابت حوصله و وقتتون :)

هنوز میشد سوال پرسید اما خب گمونم بیشتر از این ممکنه براتون وقتگیر و اذیت کننده باشه

مرسی
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۲:۵۱ اینتِرنال‌ْ آدِر
خواهش میکنم :)
پاسخ:
:)
بنظرم باید با خودمون مثله یه بچه ی لجباز رفتار کنیم
خیلی اهسته اهسته باید به خودمون یاد بدیم درست رفتار کردن رو
من خودم برای اینکه بخوام کارهای بالا رو انجام بدم به هدف و نتیجش فکر میکنم بعد انجامش میدم سعی میکنم متداوم باشه تا عادت کنم و ارادم قوی بشه .
عادت خیلی مهمه بنظرم .. عادت خوب عالیه .. فک کنم دیگه نمیتونی کنده شی ازش ..
پاسخ:
احتمالا اینم یکی از راهکارهاست......

ممنون بابت نظرت :)
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۳:۱۳ بابای نرگس
نتیجه نهایی رو اعلام کنید.
اینکه چه طوری میشه از این سستی و بی برنامگی خارج شد؟
پاسخ:
نتیجه نهایی و خاصی وجود نداره.....نمیشه برا همه نسخه یکسان تجویز کرد.
بنظرم بعدا همه نظرات دوستان رو بخونید تا شاید راهکار کلیدی برا خودتون پیدا کنید.
سلام
وای چه بحث قشنگی
من خودم ساعت ها و روزها به این موضوع فکر کردم.
نتیجه ی فکر و تحقیقاتم این شد: به طور خلاصه
اولین گرایش تو انسان راحت طلبی هستش. علاقه ی زیادی به راحت بودن داریم.
وقتی برنامه مینویسیم یعنی میخواییم راحت نباشیم کار کنیم ؛ فعالیت کنیم ؛ کتاب بخونیم و... ولی گرایشه میاد میگه کجا؟ ماها هم که اینقدر بچه های حرف گوش کنی هستیم زودی یه بله میگیم و میشینیم سر جامون.
دو مین چیزی که باعث میشه تنبلی کنیم گناه هست. گناه باعث میشه ما عقب گرد بزنیم و نظم و برنامه ریزی به هم میخوره.
سومین : ماها مسئولیت طلب نیستیم مثلا یه دستمال میبینیم افتاده اون طرف میگیم: ولش کن واسه ما که نیست بخوام جمعش کنم یا کفشای من نیست که بزارم جا کفشی. کلا ما از مسئولیت در میریم و میگیم:چرا قدرت نداریم؟ چرا ثبات نداریم؟ چرا پویایی نداریم و...

پاسخ:
سلام

با احترام تمام و تشکر بابت زمانی که گذاشتید و نظرتون رو تایپ کردید.
با مورد اول موافقم فقط :)

راستش مورد دوم رو درک نکردم اصلا
۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۵:۳۳ مهسا ماکارونی فر
به نظرم چون همه اینا که گفتی مثل صبح زود بیدار شدن و ورزش و غیره و هر برنامه آرمانی که به طور آرمانی برامون ساخته شده و تبلیغ شده، خیلی خیلی کسل کننده اس! مثلا حجم زیادی از تبلیغات این رو نشون میدن که مثلاً آدمی که صبح زود بیدار میشه و ورزش می‌کنه و تغذیه سالم داره خیلی آدم موثر و بهتری هست در صورتی که این فقط یه ورژن کسل کننده از بهتر بودنه. 
تغییری که کسل کننده باشه و از« نوع من» نباشه را نمیشه باهاش کنار اومد برای همینه که نه تنها روی کاغذ میمونه بلکه با یه پرتاب 3 امتیازی شوت میشه تو سطل:))
پاسخ:
کسل کننده؟!شاید چون در حیطه عادات ما نیست اوایل کسل کنندست
اما خب گاهی باید شرایط رو تغییر داد تا به شرایط مطلوب تر رسید....صبح زود بیدار بشی تایم مطالعه روزانه بالاتر میره در نتیجه بیشتر درس میخونی و برنامه روزانه ات رو پیش میبری.

چه تغییری از "نوع من" هست پس؟

۱۸ آبان ۹۷ ، ۱۸:۵۱ ستوده‌ی خشنود
راستیتش هنوز خودم رو این فکر نکردم ولی انشاءالله هم فکر میکنم هم مطالعه هم تحقیق...
پاسخ:
پیشنهاد میکنم نظرت دوستان رو بخونید،نکته های جالی اشاره کردند
سلام ! اول تبریک بابت قالب جدید! و اما بحث زیبای تغییر !
بنظر من همون طور که دوستان هم اشاره کردن مهمترین عامل انگیزه س! اینکه چقدر اون هدفی که واسه خودتون تعیین کردین واستون مهمه ! چقدر از تصور بهش لذت میبرین !چقدر حاضرین پایش هزینه بدین ! اگر هدفتون واقعی باشه و گاهی خودگولزنی نباشه میتونه مثل سوخت یه موشک که بر جاذبه زمین غلبه میکنه و از جو خارج میشه میتونه شما رو از جاذبه تنبلی جدا کنه و  وارد فضای جدید کنه ! وگرنه هی تکرار هست و تکرار ! برنامه ریزی بی عمل ! شاید هم دو روز هم عمل ! و بعد همون اش و همون کاسه !  و در آخر هم اینقدر برنامه ریختین و عمل نکردین که ذهن ناخوادگاه به شما این پیام رو میده که شما اهل تغییر نیستی ! پس بشین جای ت رو بنوش و از همین زندگی لذت ببر! کم کم انگیزه ی تغییر در وجودت میمیره ! و یه وقت به خودت میایی میبینی به چیزی تبدیل شدی که همش میترسیدی! یه زندگی تکراری و پرمشقت بی حاصل ! اینو تاکید میکنم که " تکرار برنامه ریزی بی عمل و بدون استمرار " عین یک ویروس ه که به مرور زمان شمارو از پا می ا ندازه ! پس خیلی خیلی خیلی خیلی مراقبش باشین ! و تا می تونین انگیزه هاتونو تقویت کنین با هر ابزاری ! 
پاسخ:
سلام ممنونم

بنظرم یکی از مواردی که باعث میشه انگیزه نقشش کمرنگ بشه ، شرایط روحی هست.....وقتی سعی کنیم مثبت اندیش باشیم و حالمون خوب باشه انگیزه هم نقش موثرتری داره و نمود بیشتری داره....برای من حال بد روحی مثل ترمزگیر عمل میکنه متاسفانه :|

ممنون بابت نظرتون
۱۹ آبان ۹۷ ، ۰۰:۰۵ آسـوکـآ آآ
من بعد از مدت ها دارم برنامه ریزی میکنم. حتما نتیجه داد راهکارم رو اعلام میکنم.
پاسخ:
موفق باشی :) ایشالا که نتیجه خوبی میبینی
سلام
همه ی نظرهای بالا رو خوندم .
ولی چیزی که ازش غفلت شده ، شرایط امروز جامعه ما هست .
مثلا شما میایی ی هدفی رو مشخص میکنی . بعد برای رسیدن به این هدف باید ابزارهای لازمش رو فراهم کنی . ولی وقتی این ابزارها در دسترس شما نباشه ، شما قادر به رسیدن به اون هدف نیستی .
مثال میزنم :
1- مثلا شما سال اول دبیرستانی و میخوای که در آینده شغل خوبی داشته باشی و با درامد بالا و یک زندگی خوب و با ارامش . طبیعتا شما تو این سن دنبال برنامه ریزی برای درس خوندن و توی کنکور موفق بودن هستی . ولی وقتی میبینی که اکثر فامیل و همسایه های شما که فارغ التحصیل دانشگاه شدن ، بیکار هستند و سرگردون ، به نظر شما دیگه چه انگیزه ای براتون می مونه که بخوای درس بخونی ؟ خیلی سخت بتونی خودتو مجاب کنی که درس بخونی .
2- مثلا اوضاع اقتصادی حال حاضر و شرایط ناپایدار قیمت ها و افزایش ناگهانی قیمت ها باعث شد که برنامه ریزی من بهم بخوره و من چند وقت پیش تصمیم گرفتم که دیگه تو هیچ مناقصه ای شرکت نکنم تا زمانیکه شاید اوضاع ی کم ثبات پیدا کنه .
با ذکر این دو مثال ، میخواستم بگم که همه چیز دست خود ما نیست .
به نظر من زندگی کردن تو ایران ، باعث میشه شما انگیزه انجام هیچ کاری رو نداشته باشی . مدام ادم از خودش سوال میکنه : حالا من این همه زحمت بکشم ، آخرش که چی ؟ وقتی میدونیم که اخرش اغلب کارهامون به سد شرایط اجتماعی و اقتصادی نابسامان برخورد میکنه و فایده ای نداره اخرش .
کلا عواملی رو که باعث میشه دنبال تغییر تو زندگی مون نباشیم :
1- راحت طلبی و مهم تر از اون عادت کردن به راحت طلبی هست . 
2- خود روحیه شخص . باید توجه کنیم که انسان هم جسم هست و هم روح . ما باید ببینیم شخصیت و روحیه ما چجور بار اومده . هر کسی هر کاری رو نمیتونه انجام بده . به نظر من توانائی های هر شخصی با شخص دیگه متفاوت و ما باید کاری رو توان انجام اونو داریم از خودمون توقع داشته باشیم . مثلا یک شخص خجالتی رو فرض کنید که بخواد بره توی کار بازاریابی ! خوب طبیعیه که این شخص تو این کار موفق نمیشه . مگه این که بتونه اون شخصیت خجالتی خودشو تغییر بده . این تغییر دادن هم سخت و گاهی غیر ممکنه .
3- موانعی که افراد فامیل یا همسایه یا هم کلاسی یا همکار برای ادم ایجاد میکنن . حالا یا با حرف زدن های منفی شون یا با اقدامات غرض ورزانه عملی شون . مثلا ی همکار بره زیراب همکارشو پیش رئیسشون بزنه .
4- شرایط اجتماعی اقتصادی جامعه . از وقتی که من یادم میاد همش یا توی جنگ بودیم یا توی تحریم . واقعا دیگه روان برامون نمونده . توی دو سه ماه ارزش دارائی هامون به یک پنجم میرسه ! قیمت همه چیز ناگهان ظرف چند ماه ، چند برابر میشه ! واقعا تو این اوضاع دیگه چه انگیزه ای برای پیشرفت داریم ؟
در هر حال نمیتونیم کلا بیخیال زندگی مون بشیم . به نظر من در هر شرایطی ، مجبوریم که برای زندگی مون فکری بکنیم و راهمونو ادامه بدیم و سختی ها رو تحمل کنیم .
ان شاء الله همه عاقبت بخیر بشن .
پاسخ:
سلام
ممنونم بابت وقتی که گذاشتید و نظر دادید.....حقیقتا برام ارزشمند بود.

۱۹ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۴ صندلی راحتی
این بحث برای منم جالبه علم وعمل 
پاسخ:
پیشنهاد میکنم نظرات دوستان رو بخونید....نکته های خوبی اشاره کردند.
۱۹ آبان ۹۷ ، ۱۵:۰۹ صـــا لــحـــه
به نظر میاد اراده و عزم با تکرار و تمرین و استمرار و مقاومت قوی و قوی تر میشه‌. در نتیجه اگر کسی همت و عزم رو در زندگیش و در تصمیماتش بیشتر کنه، با هر تصمیم قوی تر میشه و با بالاتر رفتن سن، اراده قوی تری خواهد داشت. فقط مشکل اونجاست که ممکنه دیگه جسم با روح ( که مرکز تصمیم گیری و اراده و اختیار هست ) همراهی نکنه. 
به نظرم کلید حل این سوال در بررسی و شناخت عوامل سست کننده عزم هست. در روایات خیلی به این مسائل اشاره شده که چه چیزهایی باعث تقویت اراده و چه چیزهایی باعث سست شدن اون میشه. مثلا گوش دادن به موسیقی عامل سستی اراده و مثلا نماز اول وقت خوندن باعث تقویت اراده میشه.
اما یه چیز دیگه هم که به نظر میاد اهمیت داشته باشه، خود انگیزه است. انگیزه‌ پشتوانه  می‌خواد. یعنی باید مطمئن باشیم و یقین داشته باشیم که اگر این کار رو کنیم فلان اتفاق میافته. در واقع گاهی همون یه ذره شکی که در دلمون داریم مانع از این میشه که کار رو انجام بدیم. پشتوانه‌ی قوی مثل یک ایدئولوژیِ مقتدر. مثل اسلام برای انگیزه‌های یک مسلمون برای انجام دادنِ فعالیت‌هایی که خلافِ طبیعتش هست ولی به خاطر شرعِ مقدس اونا رو انجام میده ...
پاسخ:
سلام صالحه جان
ممنون بابت وقتی که گذاشتی،نظرت خیلی ارزشمند هست

خب ببین اینکه میگی مطمئن باشیم اگر این کار رو کنیم فلان اتفاق می افته، خب اکثرا مواقع اینجوری هست که فقط قسمت کوچکی در حیطه اختیار ماست و ما باید تلاش کنیم و باقی رو بسپریم به خدا و منتظر تقدیر یا شانس بمونیم.خیلی اوقات نمیتونیم دید روشن و واضحی برای نتیجه داشته باشیم.

:|عامل سستی اراده من حال بد روحی هست.......هععععی
سلام.
تصادفا به وبلاگ شما و این پست مرتبط با حال و احوالم برخوردم. 
یک مسئله که خیلى مهمه تفاوت هاى فردى و شخصیت هر انسانه. به خاطر شرایط جامعه و بعضى فرهنگ هاى مخرب، شیوه هاى آموزشى که اغلب ناکارآمد هستند(در بعضى زمینه ها اصلا آموزشى وجود نداره)، باور هاى غلط درمورد وجود تنها یک شیوه ى زندگى ایده آل، نبودن استعدادیابى و...افراد جامعه تبدیل به مردگان متحرکى شدند که یا توانایى جسمى و روحى تغییر و یا شرایطش رو ندارند و یا اصلا انقدر گیج و سردرگم هستند که نمى تونن قدم از قدم بردارند. خودشناسى توى جامعه ى ما خیلى کمرنگه.
به ما گفتند که دروغ و ریا بده ولى هم به ما دروغ گفتند و هم...ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
متاسفانه بین ما حرف بى عمل خیلى وجود داشته و داره. انگار وقتى درمورد یک موضوع فکر مى کنیم، خیالبافى مى کنیم و ... حس مى کنیم بهش رسیدیم و ناخودآگاه راحت طلبى بر پشت کار پیروز مى شه.
گاهى هم زیادى عجول هستیم و مى خوایم یک شبه ره صد ساله بریم. 
حال روحى هم خیلى مهمه که به مقدار زیادى به ویژگى هاى فردى بستگى داره که تاثیر زیادى روى عملکرد روزانه ى آدم مى ذاره. بزرگترین مشکل من همینه. بخشى از این ویژگى هاى فردى  به ژنتیک و بخشى به گذشته ى هر فرد ارتباط دارند. ولى چون این ویژگى ها در ما نهادینه شدند، ریشه یابى، پیدا کردن راه اصلاح و تغییرشون به شدت سخته و گاهى نیازمند مطالعه ى زیاد و کمک گرفتن از افراد آگاه و دلسوزه.
این بخشى از دیدگاه منه...نمیدونم چقدرش درسته و اینکه میشه تعمیمش داد یا نه.
پاسخ:
سلام
خوش اومدید
ممنون بابت وقتی که گذاشتید
با اکثریت نظر شما موافقم
مثلا اون قسمت خیالبافی و حرف بی عمل رو که گفتید....یک استادی به من گفت باید دو چیز رو کنترل کنیم "شوق رسیدن" و "ترس از نرسیدن"....شوق رسیدن زیاد باشه باعث خیالبافی میشه و حس میکنیم رسیدیم شاید همون وصف العیش نصف العیش اتفاق بیفته.

اما به هرحال باید شروع کرد و یک جایی این سیکل معیوب رو ازبین برد :) موفق باشید 
۲۰ آبان ۹۷ ، ۱۰:۵۹ صـــا لــحـــه
خواهش می‌کنم عزیزم
این مساله که حیطه اختیارات ما تغییرات کوچکی رو ایجاد می‌کنه صحیحه ولی باید توجه داشته باشیم که این قضیه برای همه‌ی انسان.ها صادق هست. یعنی تغییرات کوچک اند ولی واقعا تاثیرگذارند
ضمن اینکه واقعا باور داشتن به مسائل فرا مادی (معنوی ) و ارتباط پیدا کردن با اون نیروهای فراماده خیلی به انسان کمک می‌کنه
گاهی ما فکر می‌کنیم که هیچ ارتباطی با فرا ماده نداریم و در نتیجه هیچ کنترلی هم روی اون نداریم. این باور غلطی هست. دقیقا همون چیزهایی که به پرورش روحمون کمک می‌کنند و حالش رو خوب می‌کنند، باعث می‌شن روح، که عامل ارتباط با فراماده است، قوی بشه و بتونه عنان زندگی رو بیشتر در کنترل خودش داشته باشه.
نمی دونم تونستم منتقل کنم منظورم رو یا نه
پاسخ:
متوجه شدم ممنون بابت توضیح کاملت :)

فقط ارتباط با فراماده و پرورش روح همون نماز و مسائل دینیست درسته؟
۲۰ آبان ۹۷ ، ۱۸:۳۸ ابوالفضل ...
اگه جوابی داشتم وضعم الان این نبود!
پاسخ:
پس بگرد دنبال جواب مناسب برا خودت
تغییر کن
هیچ وقت برای سبک زندگی جدید دیر نیست 
درد خیلی از ماها همینه. خود من بوده خواستم کاری رو انجام بدم یا پشت گوش انداختم یا به کل انجام ندادم.
خیلی از کارها هم زمان خاص خودش رو داره. وقتی که گذشت دیگه سودی نداره به انجام رسیدنش.
پاسخ:
شاید بعضی از کارها و اهداف تاریخ انقضا داشته باشه اما میشه اهداف جدید رو جایگزین کرد
زندگی بدون هدف و فعالیت که فایده نداره
هیچ وقت از تلاش کردن خسته نشید بالاخره شما هم راه حل مناسب خودتون پیدا میکنید
درگیر باتلاق روزمرگی نشید
۲۰ آبان ۹۷ ، ۲۲:۱۸ صـــا لــحـــه
لزوما فقط اون چیزهایی که توی ذهن ما هست عبادت نیست.
مثلا یکی از برترین عبادت.ها، تغییر عادت‌هامونه. مثلا هر عادتِ خوب یا بدی...
یکی از عبادت‌ها، تفکر کردنه که یک ساعتش برتر از ۷۰ سال عبادته.
ولی مثلا روزه خیلی توی اراده انسان تاثیر داره
بیدار شدن از خواب قبل اذان صبح و بیدار موندن تا طلوع آفتاب..
اینا خیلی تاثیر داره
پاسخ:
ممنون بابت توضیحات تکمیلی 
لطف کردی ❤️😊
۲۲ آبان ۹۷ ، ۰۱:۳۷ سِـــــــد جَــــــواد
هیچ راهی نداره
کُلت رو باید بزاری روی شقیقه ات
ماشه رو بکشی 
مغزت پخش شه روی دیوار
چرا خودمونو اذیت میکنیم والا
پاسخ:
:| مرسی بابت راهکار موثر و کلیدی
فرصت خوندن کامنت هارو ندارم. نمیدونم به جمع بندی درستی از جواب ها رسیدی یا نه ولی منم دلایل دکتر فرهنگ رو میخوام برای این سوال ردیف کنم. 
1-ترس از تغییر و عادت به همین وضعیت ... نکنه از این بدتر بشه وضعیت!
2-تعصب و غرور و لجاجت ... خودم بلدم و همین خوبه و اینها
3-امتیاز دیگران به رفتار کنونی ما... 
4-فرافکنی
5-عدم شناخت توانمندی ها 
6-دروغی به نام عدم امکانات 
فایلش هست، طالب اگر بودی میفرستم. 1 ساعته :) 
پاسخ:
دکتر هلاکویی؟
عالیه.....ممنون میشم اگه فایل رو برام بفرستی.

دکتر فرهنگ! شاهین فرهنگ ... 

چشم آپلود میکنم سر فرصت :)

پاسخ:
من ذهنم رفت سمت دکتر فرهنگ هلاکویی :)

ممنون
لطف میکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">